Sistemul Woodcock-Johnson IV (WJ IV) oferă un set complet de baterii de teste pentru evaluarea cognitivă, academică și a limbajului oral, care pot fi utilizate împreună sau individual. Testul permite evaluarea persoanelor cu vârste cuprinse între 3 și 89 de ani. Structura testelor WJ IV este concepută pentru a identifica și interpreta punctele forte și slabe ale unei persoane, fiind un instrument valoros în diagnosticare.
Sistemul poate fi utilizat în psihodiagnosticul tulburărilor specifice de învățare, cum ar fi dislexia, disgrafia și discalculia.
Prima baterie – WJ IV Achiziții:
Woodcock-Johnson IV – Teste de Achiziții (WJ IV ACH) oferă o gamă extinsă de teste care evaluează domeniile citirii, scrierii, matematicii și cunoștințelor academice.
Este ideal pentru:
Evaluarea performanței academice și a progresului în timp
Identificarea punctelor forte și slabe în abilitățile academice
Folosirea datelor pentru formularea programelor educaționale și elaborarea Planurilor Individual de Învățare.
A doua baterie – WJ IV Abilități cognitive:
Woodcock-Johnson IV – Teste de Abilități Cognitive (WJ IV COG) aplică teoria cognitivă modernă pentru a evalua abilitățile de procesare și pentru a identifica punctele forte și slabe cognitive.
Această baterie este esențială pentru:
Detectarea persoanelor supradotate și a personelor cu întârziere cognitive
Evaluarea abilităților cognitive și crearea unui profil cognitiv complex
Corelarea rezultatelor cu intervenții sau sprijin educațional specific
A treia baterie – WJ IV Limbaj oral:
Woodcock-Johnson IV – Teste de Limbaj Oral (WJ IV OL) oferă o evaluare detaliată a limbajului oral și este un supliment de diagnostic valoros pentru WJ IV COG și WJ IV ACH, dar poate fi utilizat și independent.
Acest set de teste permite:
Evaluarea competențelor de limbaj oral
Determinarea nivelului de cunoaștere a limbii române
Compararea abilităților lingvistice orale cu alte abilități legate de limbaj
Prin utilizarea acestor trei baterii, sistemul WJ IV facilitează o evaluare aprofundată și personalizată, sprijinind intervențiile educaționale și ajustările individuale în funcție de nevoile fiecărui persoane.
Marana Matei este psihoterapeut și psiholog clinician și supervizor în psihologie clinică. A absolvit psihologia la University College London și mastere la Universitatea București și s-a specializat în calitate de coordonator nevoi educaționale speciale la Middlesex University London. Pe lângă vasta experiență de lucru cu copii și adolescenți în practica privată, a lucrat în sistemul educațional atât ca profesor, psiholog școlar și coordonator de proiecte. Mai multe detalii.